Myynnin ja markkinoinnin kehitys
Laaditaan yrityksellesi mittarit myynnin seurantaan ja suunnitellaan toimenpiteet myynnin tavoitteille. Käydään läpi potentiaalisimmat asiakkaat ja mietitään miten heille saadaan lisäkauppaa. Poistetaan myynnin esteet. Laitetaan markkinointi / myyntityö kuntoon, joko omana tai ostopalveluna.
Myyntityössä on tärkeää ylläpitää asiakasrekisteriä ja käydä pääasiakkaiden kanssa säännöllisesti neuvotteluja. Näissä katsotaan hieman taakseppäin, mutta ennekaikkea eteenpän. Arviot tulevasta myynnistä helpottaa myyjää ja tietenkin myös yrityksen toimitusprosesseja sopeuttamaan tuoantoa kysyntään. Asiakasta kannattaa aina kuunnella ja ottaa sieltä tärkeät pointit ja ehdotukset tosissaan. Asiakasreferenssit ovat tärkeitä myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta ja asiakkaan suosittelut ovat kullan arvoisia.
Ammattilaiset apuna
Mainostoimisto on hyvä kumppani palvelujen markkinointiviestintää ajatellen. Ammattilaiset osaavat suunnitella uusille palveluille selkeän ja houkuttelevan ilmeen, paketoida sen myyvään muotoon ja suunnitella muut markkinointiviestinnän osa-alueet myyntiä tukemaan. mainostoimisto kannattaakin ottaa mukaan varhaisessa vaiheessa, jolloin tuotteen tai palvelun ilme muodostuu suunnittelun edetessä.